Geometria kół i zawieszenia w technologii 3D
Ustawianie zbieżności kół i zawieszenia auta w technologii 3D (trójwymiarowe) zapewnia, szybki oraz dokładny pomiar w bezprzewodowym systemie.
Obsługiwany klient ma możliwość obserwowania pracy mechanika przy regulacji geometrii kół w 3D i wyświetlanych na bieżąco kątów na ekranie udostępnionym przy biurze serwisu.
Temat geometrii kół 3D większości kierowcom jest już znany, chociaż niewielu z nich wie, jak to działa i jakie są zalety tej metody.Aby zrozumieć czym jest geometria kół 3D warto na początek wyjaśnić samo pojęcie geometrii kół, zwanej czasem „trackingiem”. A zatem, geometria polega na regulacji kątów kół w taki sposób, aby były one prostopadłe do podłoża i równoległe wobec siebie. Jak wiadomo, parametry te na skutek normalnej eksploatacji samochodu ulegają zmianie. Prawidłowo ustawiona geometria kół zapewnia pełną kontrolę nad samochodem, komfort i bezpieczeństwo w czasie jazdy, pewne i spokojne prowadzenie oraz prawidłowe zużycie ogumienia, jak i paliwa. Krótko mówiąc - wszystko to, na czym kierowcom zależy najbardziej, a przynajmniej - powinno. Dlatego tak ważne jest, aby kontrolę geometrii kół przeprowadzać przynajmniej raz do roku. Warto o tym pamiętać także zawsze przy zakupie używanego samochodu. Zbagatelizowanie problemu czy zaniedbanie kontroli może skutkować bardzo groźnymi konsekwencjami np. wpadnięciem w poślizg czy niespodziewanym zjechaniem z obranej trasy.
Co zatem powinno zwrócić naszą uwagę na geometrię i konieczność jej sprawdzenia/ustawienia?
Przede wszystkim ściąganie auta na boki w czasie jazdy, auto nie jest stabilne na drodze, opóźniona reakcja samochodu na ruchy kierownicą, a także - popiskiwanie opon w czasie pokonywania zakrętów.
Dziś coraz popularniejsza staje się geometria kół 3D, czyli ustawienie zbieżności kół oraz osi jezdnych auta z wykorzystaniem nowoczesnej technologii trójwymiarowego obrazowania. Zaawansowana technologia sprawia, że takie ustawienie jest niezwykle szybkie (czas pełnego pomiaru wynosi zaledwie 5 minut) i precyzyjne (niemal w 100% wyeliminowano możliwość wystąpienia błędu pomiarowego), a co więcej – jest to system całkowicie bezkablowy. Czas oczekiwania na badanie, a tym samym czas przebywania w warsztacie jest dzięki temu znacznie krótszy. Ponadto, w odróżnieniu od pozostałych urządzeń pomiarowych, nie są one czułe na odchylenia posadzki (czy też dźwignika) od poziomu. Każdy klient po zakończonym badaniu otrzymuje specjalny wydruk wszystkich danych pomiarowych przed i po ustawieniu geometrii kół wraz z danymi pojazdu i badanego zawieszenia. Nie trzeba unosić osi pojazdu ani też wykonywać kompensacji bicia obręczy.




